BRATISLAVA 18. 08. 2020 – Značka Alpro uviedla na trh novinku v podobe kokosového a mandľového krémového nápoja v ekologickom obale. Fľaša je vyrobená 50% z recyklovateľného rPETu (polyethylentereftalát). Odhadovaný počet predaných produktov v novom obale je 0,5 ton za mesiac. Slovensko a Česko patria medzi prvé krajiny, kde sa novinka začala predávať. Nasledovať bude Maďarsko.
Mandľový nápoj je vyrobený zo španielskej odrody mandlí Soft Marcona a Valencia. V kokosovom nápoji sú kokosy z Indonézie a na ich spracovanie sa využíva technika cold press, aby sa zachovala ich čerstvosť. Obaly našich prémiových nápojov sú zložené z recyklovateľného materiálu rPET, čo znamená, že materiál už raz recyklačným procesom prešiel, a z viacerých vrstiev, ako napríklad nylonová vrstva, vďaka ktorej fľaša neprepustí kyslík a nápoj zostane dokonale čerstvý. Etiketu, ktorá je taktiež vyrobená z PETu, je vhodné z fľaše odstrániť pred separovaním. V niektorých krajinách je možné etiketu recyklovať, ale nepoužije sa na výrobu novej fľaše, skôr sa využije ako vlákno do spacieho vaku. „rPET je 100% recyklovateľný a myšlienka, že z fľaše sa stane opäť fľaša sa nám veľmi páči. Neustále pracujeme na zvýšení podielu rPETu v našich obaloch. Zatiaľ nás limituje dostupné množstvo tohto materiálu na trhu. Zároveň sa však snažíme vymyslieť spôsob, ako nahradiť tenkú vrstvu nylonu udržateľnejším materiálom,“ uviedla Barbora Horníková, brand manažérka značky Alpro.
Na inováciách produktov značky Alpro sa neustále pracuje.
republike, kde výrobok Alpro rastlinný kávový nápoj so sójou a karamelom získal ocenenie v siedmom ročníku súťaže Cena Potravinářské komory ČR o najlepší inovatívny potravinársky výrobok. Caffé Alpro bolo ocenené v kategórii „potraviny pre zvláštnu výživu“, kde bolo odbornou porotou vyhodnotené ako jeden z troch najlepších výrobkov spomedzi výrobkov stredných a veľkých podnikov. „Veľmi nás teší úspech našich produktov. Snažíme sa prinášať inovácie, ktoré sú prospešné pre naše životné prostredie a zároveň predstavujú chutnú a zdravú voľbu pre zákazníka,“ dodala Barbora Horníková.