Ako popredná potravinárska spoločnosť má Danone zodpovednosť ponúkať zdravé potraviny, ale aj podporovať zdravie a pomáhať spotrebiteľom prijímať zdravé stravovacie návyky. Prostredníctvom nášho širokého portfólia sa snažíme poskytovať odborné odpovede v otázkach verejného zdravia a výživy. Veríme, že naša komunikácia a služby pomôžu vzdelávať spotrebiteľov o dôležitosti zdravej výživy a zdravého životného štýlu. Zároveň sa snažíme poskytovať zdravotníckym pracovníkom relevantné informácie o dôležitosti správnej výživy všetkých vekových skupín.
Zaviazali sme sa k zodpovednej reklame v súlade s Kódexom medzinárodnej obchodnej komory pre zodpovednú marketingovú komunikáciu potravín a nápojov, národnými a regionálnymi štandardmi. Prístup našej spoločnosti k zodpovednému marketingu zahŕňa všetku platenú a neplatenú komunikáciu vytvorenú spoločnosťou Danone, a najmä materiály použité na propagáciu svojich značiek alebo výrobkov zákazníkom.
Zaväzujeme sa zabezpečiť, aby naša marketingová komunikácia bola v rámci zákona, slušná, čestná, pravdivá a s tvrdeniami, ktoré majú spoľahlivý vedecký základ.
Konkrétnejšie:
V spolupráci s príslušnými orgánmi, ako je Svetová federácia inzerentov a Medzinárodná obchodná komora (ICC), podporujeme rozvoj všeobecných princípov v tejto oblasti a ich integráciu do samoregulačných kódov a systémov v oblasti reklamy a marketingu vo svete.
Spoločnosť Danone sa zaväzuje, že bude pri rozdeľovaní finančných prostriedkov určených na marketingové výdavky dbať predovšetkým na podporu zdravých výrobkov.
90% objemu predaja spoločnosti Danone v zdravých kategóriách, čo predstavuje drvivú väčšinu našich výdavkov, je venovaný na marketing zdravých výrobkov. Vďaka našim záväzkom v oblasti výživy očakávame, že sa v nasledujúcich rokoch globálne zvýšia naše marketingové výdavky na zdravé výrobky a zdravšie alternatívy.
Sme si vedomí prevalencie chronických chorôb súvisiacich so stravou a životným štýlom. Našou politikou a zásadou je vyhýbať sa akýmkoľvek typom správ, ktoré by mohli povzbudiť nadmernú spotrebu akýchkoľvek našich výrobkov alebo snahu o podporu nezdravého životného štýlu. Zaväzujeme sa, že produkty budeme prezentovať v kontexte vyváženej stravy.
V našej reklame tiež nepoužívame modely alebo aktérov „veľkosti 0“, aby sme ukázali, že nepodporujeme „nezdravú“ štíhlosť. Spoločnosť Danone sa tiež zaväzuje podporovať rozmanitosť svojej reklamy.
V Danone sme presvedčení, že je nevyhnutné povzbudzovať deti k zdravej výžive a aktívnemu životnému štýlu už od útleho veku, aby sa ich návyky udržali aj v dospelosti.
Naša marketingová komunikácia je v súlade so všetkými príslušnými zákonmi/pravidlami, ktoré upravujú marketing smerovaný na deti.
Sme signatárom miestnych i regionálnych záväzkov a tiež uplatňujeme zásady globálneho záväzku spoločnosti Danone k marketingu smerovaného na deti z decembra 2019.
Marketingová komunikácia zameraná na deti do 12 rokov* sa môže týkať iba produktov, ktoré spĺňajú prísľub Danone v rámci lokálnych kritérií výživy.
Používanie licencovaných postáv, filmových väzieb, celebrít, vplyvných osôb a prémií primárne atraktívnych pre deti mladšie ako 12 rokov je možné iba iba v spojení s produktmi, ktoré pri marketingovej komunikácii s deťmi spĺňajú kritériá výživy Danone Pledge Nutrition.
Používanie licencovaných postáv, filmových väzieb, celebrít a prémií primárne atraktívnych pre deti mladšie ako 12 rokov je možné iba na marketingovú komunikáciu na obaloch a na mieste predaja (okrem bežného zobrazenia) v súvislosti s výrobkami, ktoré spĺňajú konkrétne výživové kritériá.
* Týka sa to platenej a neplatenej komunikácie vytvorenej spoločnosťou Danone s úmyslom propagovať svoje výrobky deťom do 12 rokov pomocou televízie, rozhlasu, tlače, kina, online (na všetkých digitálnych platformách vrátane webových stránok vlastnených spoločnosťou a iných spoločností vlastnených spoločnosťou, profily na sociálnych sieťach), DVD / CD-ROM, priamy marketing, umiestňovanie produktov, interaktívne hry, outdoorový marketing, mobilný a SMS marketing. Marketingová komunikácia Danone sa považuje za adresovanú deťom mladším ako 12 rokov, ak predstavuje najmenej 30% publika.
Spoločnosť Danone sa zaväzuje dodržiavať nasledujúce hlavné zásady v súlade so svojimi zásadami Politiky pre predaj a marketing náhrad materského mlieka.
Politika pre predaj a marketing náhrad materského mlieka – PDF
*Uznávame zdravotné a stravovacie odporúčania v jednotlivých krajinách, ktoré môžu odporučiť zavedenie bezpečných a vhodných doplnkových potravín po dosiahnutí 4 mesiacov veku dieťaťa. Krajiny, ktoré sú považované za krajiny s nízkym rizikom, môžu uvádzať na trh doplnkové potraviny v súlade s týmito stravovacími odporúčaniami; tieto výrobky sú však vždy prezentované ako súčasť zmiešanej stravy a nikdy nie sú propagované na úkor samotného dojčenia alebo ako náhrada materského mlieka.